Saturday, June 11, 2011

Bila tayar kereta pancit...


Tayar pancit?

Ok dua hari lepas, mase aku nak keluar pegi opis aku perasan yang sebijik tayar kete aku pancit. Aduh dah la dah lambat nak pegi opis. Leh pulak pancit time ni. Semalamnya masa balik keje ok je.




Fikir-fikir balik, kedai bukak pukul 9 pg. *Dalam hati, 'Ok, lagi 10 minit je'.*



Nak tukar tayar spare sendiri?



No ok. Bukan tak tau, tapi aku dah cun-cun nak pegi keje tu nk suruh aku bukan tayar pulak. Hilang la cun ai nnt noks.


Kul 9 pagi aku nekad. Aku redah je bawak kete tu pelan2 sampai kedai tayar. 5km/jam pun tak sampai ok. Nasib kedai dekat je. Kalau tak, memang habis la rim aku tu.




Terpaksa singgah kedai ni walaupun tau kedai ni charge agak mahal. Tapi sebab kedai lain tak bukak lagi, terpaksa la.




First apek tu bukak tayar kete tu.








Lepas check rupa-rupanya ada bocor sikit... Pastu dia buat la apa-apa yang patot bagi tutup bocor tu.



Tak sampai 10 minit, siap tayar aku kembong balik. Kan senang macam tu. Tak payah nak tukar sendiri. Aku pun masih cun mase sampai opis hehe...






p/s:-

Banyak sangat hal aku ngan kete merah ni.....




21 comments

June 11, 2011 at 9:57 AM

muka macam tertekan je apek tu..kehkeh.

June 11, 2011 at 11:33 AM

apek tu ngantuk lagi kot pagi2.. ngee...

June 11, 2011 at 11:36 AM

hehe,,,muke stress hahah,,

June 11, 2011 at 12:09 PM

turunkn berat badan..hikhik

June 11, 2011 at 12:20 PM

ko ada ugut nak tukar keta baru kot..tu yg meragam jekl..kahkahkah

June 11, 2011 at 10:03 PM

ko kasik tykar ajelah keta merah ko tu cik..pakai kaler putih like mak plak pasni..ekekeke

June 12, 2011 at 12:46 AM

yeah..yeah..!! sokong usul/cadangan RerameUngu n mak lagenda tu. so.. cadangan ditutup. ade sesape setuju?? hahahaha

June 12, 2011 at 8:44 AM

Tang bab nie kita sependapat..huhu...redah jer...

June 12, 2011 at 10:08 AM

apek tu baru bgun tido weyh !!!
hahahaha :D

June 13, 2011 at 9:43 AM

Nobita Sensei

hahaha tau xpe....

June 13, 2011 at 9:44 AM

Asyila Zainuddin

maybe dia mamai lg...bngn2 tido trs g keje hahaa

June 13, 2011 at 9:44 AM

iszieylyanziy

biase la kene masuk keje pagi2...

June 13, 2011 at 9:47 AM

mr.curly

apo kono mengono pulak?

June 13, 2011 at 9:47 AM

RerameUngu

maybe kot...aku ade sebut2 yg aku berkenan kt model myvi baru yg kaler kuning tu...dia merajuk kot...

June 13, 2011 at 9:48 AM

lagenda

tak minat putih la mak...terlalu suci untuk sy huhu

June 13, 2011 at 9:49 AM

bdk johor

kete wa ok lg ma....wira lu tu yg kne tukar....kasi amik ixora la satu...

June 13, 2011 at 9:49 AM

ASSOYFINGER67

yes...itu yng senang nye kan bro...

June 13, 2011 at 9:50 AM

unclechungho

iyo...mamai laie kot...tu yg muko seposen yo tu...

June 13, 2011 at 10:09 AM

ayarkkkk...geget mau???
ce belajo ce belajo wehhhh
haishhhh..takpon pi le station minyak kasi hembussss:)

June 13, 2011 at 10:26 AM

risa

erk!
tau la tukar tayar sendiri...malas je lebih hehehe..
station minyak lg jauh...baik trs g kedai tayar je....lgpon tayar tu bocor...kalo g station minyak pon xleh nk wat ape nnt...

June 21, 2011 at 9:12 AM

ruzz tau..itu myvi merah!!


:: gua xtau jet tayar.gua tau bwk kete je..hahah

Post a Comment
Twitter Bird Gadget