Sunday, June 19, 2011

Selamat Hari Bapa, Ayah Gula ku....

Selamat Hari Bapa kepada semua bapa-bapa di dunia ni, terutama kepada ayah aku, pakcik-pakcik aku dan kawan-kawan aku yang telah menjadi bapa. Sempena Hari Bapa harini aku nak bagi tau serba sedikit persamaan dan perbezaan antara ayah aku dan aku yang paling ketara.




Persamaan.

1. Aku sengal, ayah aku lagi la raja sengal.

2. Aku seorang yang blur dan lambat pickup, ayah aku lagi la blur dan lagi lambat pickup... Kadang-kadang takde respon ape pun dari dia.

3. Ada orang ingat aku orang cina, ayah aku pulak orang selalu panggil dia apek cina!

4. Aku sempoi, ayah aku lagi sempoi. Pegi kedai main motor boleh pakai suar katok jek!

5. Aku kurang suka amik gambar sendiri, ayah aku lagi la tak suke amik gambar. Bila kita amik gambar dia, mesti dia suka buat mimik muka pelik-pelik.



Perbezaan.

1. Aku 'pandai' masak, ayah aku lagi pandai masak! Tak tipu....

2. Aku 'rajin' orangnya, ayah aku lagi rajin dari aku malah sangat rajin orangnya.

3. Aku suke layan henset, ayah aku nak pegang henset pon tak tau!

4. Aku cepat baran kalo tak kena gaya, ayah aku pulak tak penah nk marah. Relak je die tu.

5. Aku alergik seafood, ayah aku kaki seafood. Ayah, ingat sikit gaot tu.....



Walaupun kami ada persamaan dan perbezaan, yang pastinya aku tetap sayang ayah aku!.
Terima kasih untuk segala pengorbanan Ayah selama membesarkan kami adik beradik yang sangat banyak memberikan masalah kepada ayah.




p/s:-

Tak banyak gambar ayah aku yg ade rupa 'orang' ada dalam simpanan aku. Semua gambar ayah aku ade mimik muka yang sangat pelik. Ayah, pasni ayah kena belajar untuk posing dan senyum depan kamera dengan elok ok.

Selamat hari bapa juga kepada Mr Curly, Bdk Johor dan Abang Kesayangan aku sorang ni.


55 comments

June 19, 2011 at 7:56 PM

aku puas fikir apa maksud kau ayah gula...rhupernyer...shuger dadi....

June 19, 2011 at 8:36 PM

haha..comel je..selamat hari bape :)

June 19, 2011 at 9:33 PM

HEPI FATHER'S DAY UTK BAPAK GULA CIK PANA YEK..HIHIHI

P/s: kojie..pesal ko lmbt sgt pick up plak ni?? bnyk mkn semut yek..

June 19, 2011 at 9:46 PM

aku nak gelak baca komen kojie..kihkih..

papepon, happy daddy's day..

June 19, 2011 at 10:23 PM

haha..lawak le bila baca entry ni..kelakar...anyway selamat hari bapa kepada ayah awak...

June 19, 2011 at 10:55 PM

wahhh..sweetnye n3 nie...
happy father's day to him..^^

June 19, 2011 at 11:55 PM

mmg suger sangat...hehe

June 20, 2011 at 12:02 AM

hehe comel ayah tu :) .. look like a lovely person :)

btw hepi fathers day :D

June 20, 2011 at 12:31 AM

ayah cik penadol yg sporting gua raso !!!
kankankan ???

June 20, 2011 at 12:45 AM

T/kasih CP..huhu..Selamat hari bapa juga buat ayahda kao yang amat beruntung mempunyai anak yang selalu balik macam kao:)

June 20, 2011 at 1:37 AM

selamat hr bapa...ayah panadol duka wat muka pelik?wahh mesti dia best orangnyer kan?

June 20, 2011 at 2:58 AM

hehe..selamat hari bapa tau..jaga ayah tu leklok

June 20, 2011 at 5:39 AM

selamat hari bapa utk bapa :)

June 20, 2011 at 6:46 AM

kem salam kat ayah eh!
ayah! ai lap u!

June 20, 2011 at 8:53 AM

hahhahhaha comel lah ayah cik pana

June 20, 2011 at 11:00 AM

hehee...so sweeetttt...sengal ea..=p
ayah sy pon ade gaot..huhu..
neway,,slmt hri bapa kpd ayh awk..hehe..;)

June 20, 2011 at 11:21 AM

sukenye tengok ayah kamu dear
teringat my ayah:(
jaga dia baik2 ye sayam...
alahai alahaii

June 20, 2011 at 12:08 PM

betul2 gula ni..manis nau entri nya. :)

June 20, 2011 at 1:27 PM

selamat hari bapa ayah panadol!!!..hee...

June 20, 2011 at 3:00 PM

terbaik la.. anak & bapak sama kepala sama ragam :)

June 20, 2011 at 4:53 PM

selamat hari bapa untuk semua yang menyambutnya.. :)

June 20, 2011 at 5:31 PM

kojie

hahaha ape la ko jie...lambat!
ayah aku la...xde sugar2 pon...

June 20, 2011 at 5:31 PM

syrupmasin

hehehe mekasih...selamat hari bapa jugak~

June 20, 2011 at 5:32 PM

lagenda

mekasih mak...
hahaha samada bnyk mkn semut atau pun overdose ubat gila mak tu kot....

June 20, 2011 at 5:33 PM

J.M.R.

entah ape2 je kojie tu..
selamat hari bakal bapa jugak :)

June 20, 2011 at 5:34 PM

Khairil

selamat hari bapa...

June 20, 2011 at 5:34 PM

cunndaa

haha ni n3 sengal je ni..
mekasih cunndaa...

June 20, 2011 at 5:35 PM

Bigdaddyz

sudah semestinya...

June 20, 2011 at 5:36 PM

alif haris

yes he is....
happy father's day also to u~

June 20, 2011 at 5:36 PM

unclechungho

iyo hahaha~

June 20, 2011 at 5:39 PM

ASSOYFINGER67

mekasih abg... :)

June 20, 2011 at 5:40 PM

Lydia Miza(Aidyl Azim)

a'ah dia suke wat muke pelik...susah nk amik gambar die...

June 20, 2011 at 5:40 PM

apik pehe

mekasih apik...sy akan ingat nasihat tu :)

June 20, 2011 at 5:41 PM

♥ p a A n i ♥

selamat hari bapa juga~

June 20, 2011 at 5:41 PM

kakngah

insya-Allah kakngah... :)

June 20, 2011 at 5:42 PM

Isteri Encek Bard

comel? tu agak pelik jugak muka die dlm gmbr tu...

June 20, 2011 at 5:43 PM

cikida

dia sengal jugak tu...gaut2 pun tak penah la nk pantang...

June 20, 2011 at 5:44 PM

risa

insya-Allah kak, sy akan jaga dia baik2... :)
akak jangan sedih2 ye....

June 20, 2011 at 5:44 PM

Abang Stalker

hahaha ade2 je la abg ni...dah kurangkan gula dah td...

June 20, 2011 at 5:45 PM

dela

mekasih dela...

June 20, 2011 at 5:46 PM

orang muo

hehehe bapak borek anak rintik ;p

June 20, 2011 at 5:46 PM

Mrs.Yie

selamat juga utk bapa kak yie...

June 20, 2011 at 11:04 PM

selamat hari bapa....

June 20, 2011 at 11:36 PM

cool la ayah cik panadol.heheeheh.:)

camat hari bapa!:)

June 21, 2011 at 8:19 AM

hehe comel sgt ayh dia, wah hebat memasak!

June 21, 2011 at 8:56 AM

ayah panadol lebih kurang abah Kak Alin..susah nak amik gambar..selamat hari bapa pakcik..

June 21, 2011 at 9:07 AM

abah, selamat hari bapa ye

# ruzz buat mke xmalu kat sini..hihihi

June 21, 2011 at 3:05 PM

hee anak yg sengal punya wish .. comel akk suka bace.. selamat hari bapa buat semua :)

June 21, 2011 at 3:27 PM

selamat hari bapa uncle.
haha.
p'samaan bapak kamu dengan den.
kami lelaki.
;p

June 21, 2011 at 4:21 PM

Erk..perbezaan yang pertama n kedua tu..mcm sama jak.haha.:P

June 21, 2011 at 9:54 PM

haha..so sweet..

eh xrupa orang abes tu rupa mana selalu dia bergambar ? :D

June 21, 2011 at 9:54 PM

luv my dad gak..
p.s:cpt la update blog..

June 22, 2011 at 3:47 PM

mesti ayah jenis yg kelakar.. tu yg suka wat mimik muka kan..hehe

June 23, 2011 at 11:47 PM

semoga ayah anda sihat sentiasa... :)

June 28, 2011 at 9:36 AM

have a nice day...

Post a Comment
Twitter Bird Gadget