Thursday, January 5, 2012

Azam Tahun 2012 | Tak susah mane pon azam aku...


Ketika aku sedang leka menyuap makanan tengahari aku tadi, aku di datangi oleh tuan kedai yang tanpa di jemput telah dengan selambanye duduk di di depan aku.

Tuan Kedai: "Kau ni dik, tak muak ke....", tuan kedai membuka bicara.


Aku: "Huh napo pulak kak?"


Tuan Kedai: "Takde la...akak tengok kau ni tiap-tiap hari makan lauk yang sama. Nasik 3/4, telur goreng, kicap. Taknak ke merasa lauk-lauk lain yang akak masak tu...Dah masuk tahun baru ni...Takkan la dok makan benda yang sama je.....Kau tak berazam ke nak cuba lauk-lauk akak yang lain tu?"


Aku: "Takmo la kak...Susah la makan lauk macam-macam jenis ni.....", jawab aku selambe.

Tuan Kedai: "Laaa nape pulak?", akak tu buat muke kompius.

Aku: "Nanti saya kompius......", sambil sedut air tea o ais limau kegemaran aku.


Tuan Kedai: "Kompius apenye pulak? Nak makan pon kompius ke?", makin berkerut kening akak tu aku tengok. Nampak sangat dah lama sangat dia tak cucuk botok.

Aku: "Macam mane saya tak kompius kak. Kalau lauk banyak-banyak nanti, saya tak tau nak makan lauk yang mane dulu. Bila banyak pilihan, otak saya senang jammed! Last-last nanti saya tak abis makan pulak....Kan dah membazir....".

Tuan Kedai: "Adoi...Ade jugak orang macam kau ye dik.......", sambil tepuk dahi sendiri.


Aku angkat kening, angkat bahu....Lalu nasi berlauk telur goreng terus aku suapkan ke dalam mulut, penuh selera.



Walaupun dah tahun baru, aku tetap orang yang sama. Mungkin tahun baru ni akan ada perubahan dalam hidup aku. Tapi part yang satu ni, sorry aaa.... Memang tak boleh nak ubah! Ini Azam aku tahun ni! Hehehe...




p/s:-
Terima kasih kak untuk nasi+telur goreng panas+kicap yg akak hidangkan utk sy setiap hari tu hehehe.....




19 comments

January 5, 2012 at 2:55 AM

Senang betul nak membela cik pana ni ... he33

January 5, 2012 at 7:55 AM

Telor grg mkn kicap nasi panas2 mmg sedap... Nak2 kalau x selera mkn..... :)

Apa jua azam yg diimpikan, mg Jd kenyataan.... Ameennn

January 5, 2012 at 8:57 AM

haha..terbaik!!!
ni nak ajak dtg umah slalu nih..
senang nak hidang mkn..hikhik

January 5, 2012 at 9:46 AM

haha...kelakar la awek nih...

January 5, 2012 at 10:01 AM

Klu gini la cara ko makan ari2, copek ko jadik HAJAH pana!

Wakakaka..

January 5, 2012 at 10:05 AM

tak apa.. janji ikut selera kita... kita rasa senag dan tak menyusahkan orang lain...

apa apa pon azam tahun 2012 aku doakan yang terbaik buat cik pana.. bukan Puan pana lagi kan... he he he

January 5, 2012 at 10:07 AM

selamat tahun baru yangggg...
bebile jumpe ronggeng2 lg...kck sgt bz lately , berhabuk sgt blog tuh

nk menuju ke bintang kekdahnye..ecehhhh...hahah



*huhu...ko totap bertemankan telur goreng dan kicap !!

January 5, 2012 at 11:19 AM

sonang bela ekau ni panadol weih. telor goreng + kicap shj. hihi.

January 5, 2012 at 11:21 AM

ohohoh..
ternanti2 perubahan cik pandaol untk tahun baru ini:)

January 5, 2012 at 11:32 AM

simple je cik pana ni... tak yah susah2 pikir nak masak apa.. meh dtg umah kak izan meh... hehe

selamat thn baru ye cik pana...

January 5, 2012 at 12:42 PM

kalau sambal telur cili padi lagik terangkat dik...

January 5, 2012 at 2:27 PM

bgs ni bole buat calon isteri...byk dpt berjimat kalo mcm ni..eehehee

January 5, 2012 at 9:21 PM

ade jugak mcm tu ek?

lady suke lauk lain, tp ambik satu lauk je...

p/s : mule2 terkejut tgk gmbr nak quit smooking.. ingtkan cik panadol comel ni isap rokok.. huhuhu

January 6, 2012 at 8:19 AM

azam banglong nak buat pembedahan plastik kecilkan payudara

January 6, 2012 at 3:11 PM

hahah sempoi tul anak dara ni
tp mmg lauk tu paling sedap di atas muka bumi ni muahahaha

January 7, 2012 at 10:14 PM

cayok ci pana...lauk mcm tu la plg sodap..ringkas

January 9, 2012 at 3:30 PM

salam pekenalan ..sedap ape makan mcm tu .. umi terasa pula nak goreng telor n makan gan kicap ..alahai sedapnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

January 9, 2012 at 8:00 PM

CIK PANADOLLLLLLLL!!!!! (menjerit dengan sekuat hati :P)

January 21, 2012 at 5:15 PM

huk alaaaahhhhhaii...masak sndri je la gamaknye aku kalo gini..hehe

Post a Comment
Twitter Bird Gadget